Amazon ACoS: Ortalama Satış Maliyetinin Nasıl Hesaplanacağını ve Neden Önemli Olduğunu Anlama

Yayınlanan: 2022-06-04

Amazon, bu süreçte Microsoft'un beğenilerini yenerek, ülkedeki en iyi reklamverenlerden biri haline geldi.

Şirketin reklam alanındaki meteorik yükselişinden bahseden Amazon reklam geliri 2018'de 10 milyar doları aştı ve 2023'e kadar yüzde 470 büyümesi bekleniyor, bu da Amazon'un reklam platformuna daha fazla dolar akıtıldıkça perakendecilerin kendilerini giderek artan bir rekabet içinde bulacakları anlamına geliyor. şiddetli promosyon alanı.

Gerçek şu ki, daha fazla Amazon reklamvereni daha fazla talep anlamına gelir, bu da daha yüksek TBM anlamına gelir. Tüccarlar daha yüksek bir TBM ile karşı karşıya kaldıklarında, aynı zamanda daha yüksek bir Amazon ACoS (Reklam Satış Maliyeti) ile karşı karşıya kalırlar.

Bu nedenle, Amazon satıcılarının PPC ACoS'u anlamaya başlaması ve platform giderek kalabalıklaştıkça bunu düşürmeyi öğrenmesi her zamankinden daha önemli. Hata yapmayın: Bu, artan talep seviyeleri karşısında uzun bir emirdir.

Amazon'daki ACoS, başarılı reklam stratejileri geliştirmek için son derece önemlidir, çünkü bu ölçü bir satıcının yol gösterici gücüdür. Amazon ACoS, bir kampanyanın etkinliğinin ölçüsü, teklif verme taktiklerini bildiren bir yüzde ve bir reklam baskısının başarısının ölçüldüğü bir kıyaslamadır.

Amazon'da ACoS'larını düşürmeye yardımcı olacak Amazon reklamcılık ipuçları için pazarda olanlar için, başka yere bakmayın.

Tüccarların Amazon ACoS hakkında bilmesi gereken her şey, nasıl hesaplandığı, neden bu kadar önemli olduğu ve satıcıların mümkün olan en iyi ACoS'u üretmek için kampanyaları nasıl optimize edebilecekleri.

Başlayalım.

Amazon'da ACoS Nedir?

Özetle, Amazon ACoS, reklam harcamasının platform aracılığıyla oluşturulan reklam gelirine oranıdır ve yüzde olarak ifade edilir. Neyse ki, ACoS'u hesaplamak formül olarak basittir:

ACoS = Toplam Reklam Harcaması ÷ Toplam Satış x 100

Amazon ACoS, satıcılara reklam yoluyla kazanılan her bir doların yüzde kaçının reklam kampanyasına harcandığını kesin olarak söyler.

Bu kavramı açıklamaya yardımcı olmak için işte bir ACoS örneği:

Bir satıcı, Amazon'da yeni bir ürünün reklamını yapmak için 20 dolar harcıyor. Amazon Görüntülü reklamları kullanan kampanya, 60 ABD doları tutarında satış sağlıyor. Buradan tüccarlar, numarayı yukarıdaki formüle aşağıdaki gibi ekleyebilir:

ACoS = 20 ÷ 60 x 100

ACOS ≈ %33

Reklamverenin Amazon ACoS'u yaklaşık yüzde 33'e eşit olduğundan, bu, kazandıkları her dolar için 0,33 dolar harcadıkları anlamına gelir.

Bu nedenle, satıcı kar marjını hesaplar ve bunu yüzde 30 olarak bulursa, reklam kampanyalarında para kaybediyor ve ACoS'larını düşürmek için stratejiler oluşturması gerekiyor. Bu, Amazon reklam gelirini artırmak ve kârlı kalmaya devam etmek için perakendecinin ACoS'larını kar marjından daha düşük alması gerektiği anlamına gelir.

Örneğin, satıcılar kampanyaya 20 ABD Doları yerine 10 ABD Doları harcarsa, Amazon ACoS'ları yaklaşık yüzde 16 olur, bu da işlerine geri yatırım yapmak için satışın yüzde 14'üne sahip olacakları anlamına gelir. Bu dökümü anlayarak, Amazon ACoS'un önemini keşfedelim.

Bu dökümü anlayarak, Amazon ACoS'un önemini keşfedelim.

Amazon ACoS Neden Önemlidir?

Google üzerinden yürütülen PPC kampanyaları için ROAS gibi, Amazon ACoS da bir reklam göndermenin ne kadar iyi performans gösterdiğini anlamak için hayati bir ölçümdür.

Amazon ACoS'u bu kadar önemli yapan şey, satıcıların tüm reklam maliyetlerini takip etmelerini ve bir kampanyadan ne kadar kazanacaklarını bulmalarını sağlamasıdır.

Ancak, Amazon'da reklam vermeye yeni başladıklarında, perakendecilerin Amazon pazarlama tekniklerini daha iyi performans için geliştirdikleri için yüksek bir ACoS'a sahip olmaları muhtemeldir. Bu nedenle, satıcıların sabırlı olmaları ve düzenli olarak Amazon ACoS'larını düşürecek taktikleri uygulamaları çok önemlidir.

Ayrıca Amazon ACoS, tüccarların başa baş noktalarını belirlemelerine yardımcı olabilir. Perakendecilerin bu rakamı aşmayı hedefleyebilmeleri için bu pozisyonun nerede olduğunu anlamak önemlidir.

ACoS Başa Baş Noktasını Bulma

Amazon ACoS başabaş noktası, kampanyanın reklam maliyetinin kar marjına eşit olduğu zamandır. Bu noktanın nerede olduğunu anlamak, perakendecilerin bir kampanyanın para kaybetmemek için ulaşması gereken mutlak minimumun ne olduğunu bilmesini sağlar.

Örneğin, bir satıcının parça başına 25$'a özel tişörtler sattığını varsayalım. Ürünün üretim maliyeti 7 dolar ve perakendeci ürün için Amazon ücreti olarak 4 dolar ödüyor.

Bu, reklam maliyetlerinden önce üründen elde edilen kârın 16 $ olduğu anlamına gelir. 16 doların tamamı potansiyel müşterilere reklam için harcandıysa, yukarıdaki ACoS formülünü kullanarak:

ACoS = 14 ÷ 25 x 100

Bu, perakendecinin başa baş ACoS'unun yüzde 56 olduğu anlamına gelir. Bu nedenle, Amazon'da yüzde 55 ve daha düşük bir ACoS elde etmek, tüccarın kâr edeceği anlamına gelir. Yüzde 56'nın üzerindeki herhangi bir şey satıcının parasına mal oluyor.

Başa baş noktasının nerede olduğunu bilmek hayati önem taşır çünkü bu, perakendecilerin hedef ACoS'larını nereye koyacaklarını bilmelerini sağlar. Ancak, başabaş noktasının nasıl hesaplanacağını anlamak önemli olmakla birlikte, perakendeciler Amazon'da iyi bir ACoS'u neyin oluşturduğunu da anlamalıdır.

ACoS Amazon: İyi Bir Şekil Nedir?

Pek çok perakendeci, "iyi" bir ACoS'un ne olduğuna dair kesin bir cevap isterken, meselenin gerçeği, büyük ölçüde perakendeciye ve stratejilerine bağlı olmasıdır.

Amazon'da reklam verirken işletmelerin farklı hedefleri vardır. Bazıları marka bilinirliğini artırmaya çalışırken, diğerleri Amazon satışlarını en üst düzeye çıkarmaya çalışırken, diğerleri hala karı optimize etmeyi hedefliyor.

Bununla birlikte, perakendecilerin onları doğru yöne yönlendirmek için kullanabilecekleri bazı genel kurallar vardır. Örneğin, Amazon satıcıları tarafından elde edilen ortalama ACoS yüzde 30'dur. Ancak bu, her kampanyanın amacına ve işletmenin ölçeğine göre değişebilir.

İyi bir rakam nedir?

Düşük ACoS

25 altı%

Bir anahtar kelime için çok sayıda dönüşüm elde ediyorsunuz. Bu nedenle, tıklamaları ve trafiği en üst düzeye çıkarmak için Amazon teklif stratejinizi değiştirmek ve teklifleri yükseltmek isteyebilirsiniz.

Ortalama ACoS

%25-40

Ortalama ile aynı seviyedesiniz ve maksimum kârlılık için kampanyanızı optimize etmek ve ACoS'u düşürmek için taktikler aramalısınız.

Yüksek ACoS

%40'ın üzerinde

Büyük olasılıkla, bir anahtar kelimenin tıklamaları artırdığını ancak dönüşüm sağlayamadığının göstergesidir. Amazon anahtar kelime aramanızla çizim tahtasına geri dönmek isteyebilirsiniz.

Satıcıların uygulayabileceği bazı genel kriterler şunlardır:

  • Düşük ACoS: Satıcılar yüzde 25'in altında bir ACoS alıyorsa, belirli bir anahtar kelime için çok sayıda dönüşüm kazanıyorlar. Bu nedenle, tıklamaları ve trafiği en üst düzeye çıkarmak için Amazon teklif stratejilerini değiştirmek ve tekliflerini yükseltmek isteyebilirler.
  • Ortalama ACoS: Yüzde 25 ila 40'lık bir ACoS oluşturanlar için, ortalama ile eşittirler ve kampanyalarını optimize etmek ve maksimum kârlılık için ACoS'u düşürmek için taktikler aramalılar.
  • Yüksek ACoS: Yüzde 40'ın üzerinde bir Amazon ACoS'u, büyük olasılıkla bir anahtar kelimenin tıklamaları artırdığını ancak dönüşüm gerçekleştiremediğini gösterir. Bu durumda perakendeciler, Amazon anahtar kelime araştırmalarıyla çizim tahtasına geri dönmek isteyebilirler.

Amazon'da ACoS'u en üst düzeye çıkarmayı hedeflerken, perakendecilerin çok az harcama yapmak istemedikleri ve bir ürün için yeterli tanıtım elde etmedikleri için doğru dengeyi kurmaları hayati önem taşır. Yine de, aşırı harcama yapmak ve kar marjlarını da yemek istemiyorlar.

Bu nedenle, satıcıların Amazon'da ACoS'larını etkili bir şekilde düşürmek için kullanabilecekleri bazı stratejilere bakalım.

Amazon ACoS Nasıl Düşürülür?

Perakendecilerin Amazon ACoS'larını iyileştirmeleri için uygulayabilecekleri çeşitli stratejiler vardır, örneğin:

Doğru Anahtar Kelimeleri Kullanın

Satıcıların satın almakla ilgilenen kitlelere ulaşabilmesi için doğru anahtar kelimeleri kullanmak gerekir. Alakalı anahtar kelimeler kullanıldığında, tüccarların süreçte daha fazla para harcamadan en alakalı tüketicilerle bağlantı kurma olasılığı daha yüksektir.

O zaman soru, doğru anahtar kelimeleri nasıl bulacağınız olur.

Anahtar kelime araştırması, tüm Amazon SEO stratejilerinin belkemiğidir ve platformun PPC itmelerinin çoğu da. Ancak, Amazon anahtar kelime araştırması, bir satıcının Google ile uygulayabileceği taktiklerden biraz farklı olduğundan, satıcıların aşağıdakiler gibi Amazon'a özel bir anahtar kelime araştırma aracı kullanmaları önerilir:

  • Anahtar Kelime Aracı.io
  • Sonar
  • TüccarKelimeleri

Doğru kelimeler ortaya çıkarıldığında, perakendeciler Amazon Sponsorlu Ürünler kampanyaları ve diğer anahtar kelimeye dayalı reklamlarla onları hedeflemeye başlayabilir.

Perakendeciler, son derece alakalı anahtar kelimeler uygulayarak, dönüşüm gerçekleştirme olasılığı yüksek daha fazla tüketiciyi çekebilir ve böylece kampanyalarının ACoS'unu optimize etmeye yardımcı olabilir.

Negatif Anahtar Kelimeler Kullanın

PPC reklamları için negatif anahtar kelimeler kullanmak, bir kampanyanın ACoS'unu düşük tutmak için ideal bir taktiktir. Negatif anahtar kelimeler, perakendecilere, reklamlarının hangi terimler için gösterilmediğini kontrol etme olanağı verir ve böylece, kârlılıklarını artırmaya yarayan kampanyaların alaka düzeyini artırmaya yardımcı olur.

Satıcılar, kampanyada reklamı yapılacak olan ASIN'ler için ortaya çıkan ancak bunlarla alakalı olmayan terimleri belirlemek için yukarıda bahsedilen anahtar kelime araştırma araçlarını kullanabilir. Bu tür terimleri en baştan bir kampanyaya dahil ederek, perakendecilerin Amazon'daki ACoS'larını düşük ve karlarını yüksek tutmaları çok daha olasıdır.

Satıcıların negatif anahtar kelimeleri bulup uygulayabilmelerinin başka bir yolu da şudur:

  • Geniş ve sıralı eşlemeli anahtar kelimeleri kullanarak eşzamanlı olarak bir otomatik hedefleme kampanyası ve bir manuel hedefleme kampanyası oluşturun.
  • Reklamlar yeterli tıklamayı biriktirdikten sonra, 15'in üzerinde tıklama ve sıfır sipariş alan arama terimlerine göre filtreleyerek arama terimi sorgu raporunu analiz edin.
  • Bu terimleri kampanyanın negatif anahtar kelime listesine ekleyin.

Ancak, perakendecilerin AMS konsolu aracılığıyla otomatik hedefleme kampanyalarına negatif anahtar kelimeler ekleyemediğini, ancak bunu API aracılığıyla yapmanın mümkün olduğunu unutmayın.

Ürün Listelerini Optimize Edin

Amazon reklamcıları, tüketicileri bir ürün sayfasına tıklamaya başarılı bir şekilde ulaştırdığında, tüketicilere, alışveriş yapanları dönüşüme ikna eden alakalı ifadeler ve optimize edilmiş listelerle sunulmaları çok önemlidir.

Gerçek şu ki, Amazon alaka düzeyini belirlemek için ürün listelemelerinde kullanılan anahtar kelimeleri kullanır. Bir satıcının listelemeleri ürünle alakalı değilse, Amazon'da daha az dönüşüm ve daha düşük bir ACoS görme olasılığı çok yüksektir.

Amazon ürün listelerini optimize etmek, perakendecilerin yalnızca tüketicilerin bir ürün hakkında bilmek istediği gerekli bilgileri içermesini değil, aynı zamanda bir müşterinin bir üründen elde edeceği faydaları vurgulamasını, kısa ve öz maddeler yazmasını, çarpıcı görüntüler ve diğer optimize edilmiş öğeleri öne çıkarmasını gerektirir.

Bilgi Amazon ve tüketici için ne kadar alakalı olursa, perakendecilerin Amazon'daki hedef ACoS'a ulaşma olasılığı o kadar yüksek olur.

Ürün Başlıklarını Optimize Edin

Ürün başlıkları, bir Amazon listelemesinin en kritik yönlerinden biridir, çünkü bu, tüketicilerin bir sayfayı ziyaret ettiklerinde gördükleri ilk şeydir. Daha alakalı potansiyel müşteriler kazanmak için ürün başlığını optimize etmek bir zorunluluktur.

Ürün başlıkları, ilgili anahtar kelimelere ve ürünle ilgili bilgilere odaklanmalıdır. Örneğin, bir perakendeci bir kışlık ceket satıyorsa, başlıkta hangi bilgileri görmeyi bekleyebilirler? Satıcıların gösterebileceği ayrıntılar şunları içerir:

  • Malzemeler
  • desenler
  • Renkler
  • Boyutlar

Bu tür bilgiler, arama sorgularıyla alakalı olması muhtemel olduğundan, bir reklamı tıkladıktan sonra tüketicilerin bir ürün hakkında daha fazla okumasını sağlamada yardımcı olur.

Satıcının ürün listelemeyi de optimize ettiğini varsayarsak, alışveriş yapanların dönüşüm sağlama ve böylece kampanyayı karlı hale getirmeye ve ACoS'u düşük tutmaya yardımcı olma şansı yüksektir.

Uygun Şekilde Teklif Verin

PPC bütçeleme ve teklif verme, Amazon'da uygun bir ACoS elde etmek için kritik öneme sahiptir. Bir satıcının yapabileceği en önemli hatalardan biri, çok yüksek veya çok düşük teklif vermektir, çünkü bu hatalardan herhangi biri bir markanın Amazon ACoS'u üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

Ancak satıcılar, aşağıdaki formülü kullanarak uygun bir teklif tutarı belirleyebilirler:

(Ortalama Sipariş Değeri x Dönüşüm Oranı) ÷ (1÷ Hedef ACoS)

Bu formülü kullanarak perakendeciler, Amazon'daki hedef ACoS'a ulaşmalarına yardımcı olacak şekilde teklif vermelerine yardımcı olacak tahmini bir teklif tutarı belirleyebilir.

Bir Amazon PPC Aracı veya Bir Reklam Ajansıyla İş Ortağı kullanın

Web'de belirli süreçleri otomatikleştirmeye yardımcı olabilecek ve böylece perakendecilere hedef ACoS'larını belirleme arayışında yardımcı olabilecek çeşitli Amazon PPC araçları vardır.

Alternatif olarak, perakendeciler deneyimli bir e-Ticaret reklam ajansıyla ortaklık kurarak kampanyalarının, kârlı bir Amazon ACoS'a ulaşmak için bir kampanyayı optimize etme yeteneğinden çok daha fazlası olan bilgili profesyoneller tarafından yönetilmesini sağlayabilir.

Amazon'da ACoS, pazardaki bir promosyon baskısının etkinliğini ölçmek için inanılmaz derecede önemli bir ölçümdür. Ancak, bu rakamı kampanyanın hedefleri bağlamında tutmak çok önemlidir.

Farkındalık yaratmak veya işlerini hızla büyütmek isteyen satıcılar, maksimum kârlılık elde etmek için reklamlarını optimize eden satıcılardan doğal olarak daha yüksek bir ACoS'a sahip olacaklardır.

Ancak, bir tüccar hangi hedefin peşinde olursa olsun, hedef ACoS'a ulaşmak, başarılı bir kampanya oluşturmanın hayati bir bileşenidir.

Markanız, Amazon reklamcılık çabalarını en üst düzeye çıkarmak ve ACoS hedefine ulaşmak için yardıma ihtiyaç duyuyorsa, Visiture'ın profesyonel Amazon PPC yönetim ekibine ulaşın. Markanızın Amazon'daki hedeflerine ulaşmasına ve platformda hakim bir varlık oluşturmasına yardımcı olacak özel bir strateji oluşturabiliriz.

Amazon Pazarlama