E-posta Pazarlama KPI'larınızı Nasıl Ölçersiniz?

Yayınlanan: 2021-04-13

Diğer dijital pazarlama kanalları ve stratejileri geliştikçe, e-posta her türden endüstrinin çeşitli markaları için temel pazarlama kanalı olmaya devam ediyor. Güçlü bir e-posta pazarlama stratejisi oluşturmak, genel pazarlama stratejisi başarınız ve işletmenizin büyümesi üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

Ancak e-posta pazarlama çabalarınızın başarısını nasıl ölçersiniz? Doğru yaptığınızdan emin olmak ve e-posta kampanyalarınızın yatırım getirisini artırmak için mümkün olduğunca sık ölçmeniz gereken bazı önemli ölçütler vardır.

Bu makalede, e-posta pazarlama etkinliğinizi nasıl ölçeceğinizi, e-posta pazarlamanın faydalarının neler olduğunu, e-posta göndermek için en iyi ve en kötü günlerin neler olduğunu göstereceğiz ve son olarak size e-posta pazarlamacılığının en iyi uygulamalarını nasıl geliştirebileceğinizi sunacağız. e-posta pazarlama performansı.

Ama önce:

E-posta Pazarlama Nedir?

E-posta pazarlama, işletmenizin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için e-posta kullanan bir dijital pazarlama kanalıdır. Potansiyel müşterileri ödeme yapan müşterilere dönüştürmeye yardımcı olan ve mevcut müşterilerin elde tutulmasını artıran güçlü bir stratejidir.

E-posta haber bültenleri, hoş geldiniz e-postaları, potansiyel müşteri besleme e-postaları, işlem e-postaları ve daha fazlasını içeren birçok e-posta pazarlama e-postası türü vardır. Hepsinin başarmak için farklı bir hedefi vardır, ancak amaçları genellikle sadakat, güven veya marka bilinirliği oluşturmaktır.

E-posta Pazarlama Neden Önemli Bir Çekiş Kanalıdır?

Traction'ın yazarları Gabriel Weinburg ve Justin Mares şöyle diyor: '' E-posta pazarlaması, mevcut müşterileri elde tutarken ve bunlardan para kazanırken potansiyel müşterileri dönüştürmenin en iyi yollarından biridir. Müşteri yaşam döngüsünün tüm aşamalarında kullanılabilir: müşteri kazanmak, potansiyel müşterilerle aşinalık oluşturmak, müşterileri dönüşüm huninizden geçirmek ve halihazırda sahip olduğunuz müşterileri elde tutmak. E-posta kullanarak müşteri edinmenin birçok meşru yolu vardır.''

İşte e-posta pazarlamasının bu kadar önemli bir çekiş kanalı olmasının birkaç nedeni:

  • E-posta 1 numaralı iletişim şeklidir
  • E-postalar bir tür eylem gerektirir
  • E-posta pazarlama, e-posta listeniz üzerinde tam kontrol sahibi olmanızı sağlar
  • E-posta pazarlaması en kişisel pazarlama kanallarından biridir
  • E-posta pazarlaması, çok yüksek açılma ve okunma oranlarıyla en ilgi çekici pazarlama kanallarından biridir.
  • E-posta pazarlama araçları, açılma oranı, hemen çıkma oranı, tıklama oranları ve abonelikten çıkma oranları gibi önemli e-posta ölçümlerini kolayca takip etme olanağı sunar.

Sapan deneyin

E-posta Pazarlamanın Faydaları

E-posta pazarlaması, işletmeler için birçok avantaj sağlar. İşletmenizin reklamını yapmanın, marka bilinirliğini artırmanın, sohbetler ve satışlar oluşturmanın en başarılı ve etkili yollarından biridir. E-posta pazarlamasının faydaları ve işletmenizin neden en kısa sürede genel pazarlama stratejisinin bir parçası olması gerektiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

E-posta Pazarlama Daha Geniş Bir Erişime Sahiptir

E-posta pazarlamasından daha geniş erişime sahip başka bir pazarlama kanalı yoktur. Statista'nın araştırmasına göre, aktif e-posta kullanıcılarının sayısı 2020'de 4 milyara ulaştı ve 2025'e kadar 4,6 milyar kullanıcıya ulaşması bekleniyor. Bu, dünya nüfusunun yarısından fazlası demek! İşletmenizin e-posta yoluyla dünya çapında kaç kişiye ulaşabileceğini bir düşünün.

Bir karşılaştırma yapmak gerekirse, 2020 yılında en popüler sosyal medya kanalı Facebook 2,6 milyar aktif kullanıcıya ulaştı.

How to Measure Your Email Marketing KPIs?

E-posta Pazarlama Tercih Edilen İletişim Kanalıdır

Pazarlama Sherpa, müşterilerin çoğunluğunun promosyon e-postaları almak istediğini tespit etti. %86'sı en az ayda bir e-posta almak isterken, %15'i her gün promosyon e-postaları almak istiyor.

İnsanların arkadaşları ve aileleri ile kişisel düzeyde iletişim kurdukları sosyal medyanın aksine, e-posta, kullanıcıların ilgilendikleri ürün ve hizmetler hakkında bilgi almayı bekledikleri daha profesyonel bir ortamdır.

E-posta Pazarlama Uygun Maliyetlidir

E-posta pazarlamasının maliyeti, diğer pazarlama kanallarına kıyasla çok daha düşük olabilir. Reklam ücreti, baskı veya posta ücreti yoktur (işte e-posta ile pazarlamanın başka bir avantajı - aynı zamanda çevre dostudur!), veya bir televizyon reklamı veya reklam panosu yerleştirmesi için ödeme yoktur.

E-posta pazarlamasının tek maliyeti, e-postalarınızı otomatikleştirebilen, izleyebilen ve değerlendirebilen, ayrıca e-posta listelerinizi tutabilen e-posta pazarlama yazılımına yatırım yapmak ve müşterilerinizi büyütmek için tüm e-posta pazarlama en iyi uygulamalarını ve püf noktalarını bilen e-posta pazarlama uzmanlarına yatırım yapmaktır. ve kar.

E-posta Pazarlama Daha Yüksek Bir Yatırım Getirisine Sahiptir

E-posta pazarlamanın en önemli faydası, şirketiniz için en büyük yatırım getirisini sağlayan pazarlama kanalı olmasıdır. Campaign Monitor, arka arkaya on yıl boyunca harcanan her 1 ABD Doları için e-posta pazarlamasının 38 ABD Doları yatırım getirisi sağladığını bildiriyor. Bu, işletmeler için ortalama %3800 yatırım getirisidir.

Bunun nedeni, e-posta pazarlamasının, pazarlamacıların son derece kişiselleştirilmiş ve hedefli e-postalar göndermesine izin vermesidir. Ayrıca e-posta listenizi bölümlere ayırabilir ve yalnızca belirli kriterleri karşılayan abonelere e-posta gönderebilirsiniz.

E-posta pazarlamanın pazarlamacılar için 1 numaralı tercih edilen kanal olması şaşırtıcı değil.

E-posta Pazarlamanın Ölçülmesi Kolaydır

E-posta pazarlamasının bir diğer önemli yararı, kampanyalarınızda neyi doğru yaptığınızı ve nerede yanlış yaptığınızı ölçmenin kolay olmasıdır. Yazımızın bundan sonraki bölümünde size tam olarak hangi metrikleri ve nasıl ölçebileceğinizi göstereceğiz.

E-posta Pazarlama KPI'ları: E-postalarınızın Etkinliğini Nasıl Ölçebilirsiniz?

Peki, e-posta pazarlama stratejinizin istenen sonuçları sağlayıp sağlamadığını nasıl ölçebilirsiniz? E-posta pazarlama kampanyanızın etkinliğini ve hedeflerinize ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmenize yardımcı olmak için en iyi 7 e-posta pazarlama temel performans göstergesini (KPI) bir araya getirdik:

Açık Oran

E-posta açılma oranınız, takip edilmesi gereken en önemli metriklerden biridir. Gönderdiğiniz e-postaları açan kitlenizin yüzdesini size göstererek e-posta pazarlama stratejinizin işe yarayıp yaramadığını anlamanın en iyi yollarından biridir. Konu satırı ve gönderenin adı gibi açık oranınızı etkileyebilecek birkaç faktör vardır.

Açık oranınızı nasıl hesaplarsınız: Açık e-posta sayısını toplam alıcı sayısına bölün ve sonucu 100 ile çarpın.

email marketing open rate formula

Örneğin, 100 e-posta gönderirseniz ve yalnızca 45 tanesi açılırsa, açık oranınız 45 / 100 = 0,45 olur. Bunu 100 ile çarparsanız, %45 e-posta açma oranınız olur.

Tıklama Oranı

Tıklama oranı, önemli e-posta pazarlama KPI'larından biridir. Hemen hemen her pazarlama e-postasının amacı, abonelerin harekete geçmesini sağlamaktır - e-postanın içinde bulunan ve genellikle abonelerin bir ürün veya hizmet satın alabilecekleri veya web sitenize trafik çekebilecekleri bir açılış sayfasına götüren bir bağlantıya tıklayın.

Bu nedenle, e-posta pazarlamanızın etkinliğini ölçmek söz konusu olduğunda, tıklama oranı, e-posta pazarlamacılarının dikkat etmesi gereken bir ölçümdür. E-postanızın içindeki bir bağlantıya tıklayan e-posta alıcılarının yüzdesini gösterir.

Tıklama oranınızı nasıl hesaplarsınız: E-postanızdaki bağlantıya tıklayan kişilerin sayısını başarıyla teslim edilen e-postaların sayısına bölün ve sonucu 100 ile çarpın.

how to calculate your email marketing click-through rate formula

Örneğin, 100 e-posta gönderirseniz ve 37 kişi e-postanızdaki bağlantıya tıklarsa, tıklama oranınız 37 / 100 = 0.37 olur. Bunu 100 ile çarparsınız ve %37'lik bir e-posta tıklama oranınız olur.

E-posta tıklama oranınızı etkileyen faktörler arasında bağlantı metniniz, bağlantının e-posta gövdesi içindeki konumu, bağlantınıza yönlendiren kopya, net ve çekici bir CTA'ya sahip olmanın yanı sıra duyarlı tasarım yer alır.

Tıkla Aç Oranı

Bu e-posta pazarlama KPI'sı, içeriğinizin alıcılarınızda yankı uyandırıp yansıtmadığını belirler. Tıklama oranından farklıdır çünkü alıcı listenizin tamamı yerine e-postanızı açan kişilere bağlıdır.

Tıkla-aç oranınızı nasıl hesaplayabilirsiniz: Benzersiz tıklama sayısını benzersiz açılış sayısına bölün ve sonucu 100 ile çarpın.

how to calculate your email marketing click-to-open rate formula

Örneğin, e-postanız 30 tıklama alırsa ve 45 açılırsa, tıkla-aç oranınız 30 / 45 = 0.66 olur. Bunu 100 ile çarparsınız ve %66,66'lık bir e-posta tıklama-açma oranınız olur.

Ancak, açılışlar ve benzersiz açılışlar ile tıklamalar ve benzersiz tıklamalar arasındaki fark nedir?

  • Açılışlar - toplam açılışlar, bu açılışların kaç bireysel abone tarafından oluşturulduğuna bakılmaksızın bir e-posta için tüm açılışların toplamını temsil eder.
  • Benzersiz açılışlar – benzersiz açılışlar, e-postanızı açan benzersiz kişilerin sayısını temsil eder, aynı aboneden gelen sonraki tüm açılışlar yoksayılır.

Örneğin, e-postanız aynı abone tarafından 7 kez açılırsa, bu toplam 7 açılış ve 1 benzersiz açılış olarak sayılır.

  • Tıklamalar – toplam tıklamalar, bu tıklamaların kaç bireysel abone tarafından oluşturulduğuna bakılmaksızın, e-postanızda gönderdiğiniz tüm bağlantılarda yapılan toplam tıklama sayısını temsil eder.
  • Benzersiz tıklamalar – benzersiz tıklamalar, bağlantılarınıza tıklayan abonelerin sayısını temsil eder.

Örneğin, bir abone bir bağlantıya 5 kez tıklarsa, bu toplam 5 tıklama ve 1 benzersiz tıklama olarak sayılır.

Çıkma Oranı

Geri dönen e-postalar, alıcınızın gelen kutusuna başarıyla teslim edilmeyen e-postalardır. E-postalar birkaç nedenden dolayı geri dönebilir ve iki kategoriye ayrılabilir:

  • Yumuşak geri dönüş – Geçici nedenlerle teslim edilemeyen bir e-postadır. Bu geçici nedenler, dolu bir gelen kutusu, geçici otomatik yeniden oynatma veya aşırı yüklenmiş sunucu olabilir.
  • Sert geri dönüş – Kalıcı nedenlerle teslim edilemeyen bir e-postadır. Bu kalıcı nedenler, geçersiz bir e-posta adresi veya alıcının sizi gönderen olarak engellemiş olması olabilir.

E-posta hemen çıkma oranınızı nasıl hesaplarsınız: Geri dönen e-postaların sayısını gönderdiğiniz e-postaların sayısına bölün ve sonucu 100 ile çarpın.

email marketing bounce rate formula

Örneğin, 100 e-posta gönderdiyseniz ve 8 tanesi geri döndüyse, hemen çıkma oranınız 8 / 100 = 0,08 olur. Bunu 100 ile çarparsanız, e-posta hemen çıkma oranınız %8 olur.

Dönüşüm oranı

Dönüşüm oranı, e-posta pazarlama kampanyanızın ne kadar etkili olduğunu gösterdiği ve yatırım getirinizi belirlediği için pazarlamacılar için çok önemli bir e-posta pazarlama KPI'sıdır. E-postanızı okuduktan sonra istediğiniz işlemi yapan abonelerin yüzdesini gösterir. Bu tür bir eylemin bir örneği, aboneyi, abonenin bir potansiyel müşteri formu dolduracağı bir açılış sayfasına götürmektir.

E-posta dönüşüm oranınızı nasıl hesaplarsınız: İstediğiniz işlemi yapan alıcıların sayısını, gönderdiğiniz e-postaların sayısına bölün ve sonucu 100 ile çarpın.

email marketing conversion rate formula

Örneğin, 100 e-posta gönderdiyseniz ve 26 kişi istediğiniz işlemi yaptıysa, dönüşüm oranınız 26 / 100 = 0,26 olur. Bunu 100 ile çarparsınız ve %26'lık bir e-posta dönüşüm oranınız olur.

Liste Büyüme Oranı

Liste büyüme oranı, e-posta listenizin belirli bir süre içinde büyüdüğü orandır.

E-posta listenizin büyüme oranı nasıl hesaplanır: Yeni abone sayısını - abonelikten çıkma sayısını, listenizdeki toplam e-posta adresi sayısına bölün ve sonucu 100 ile çarpın.

email marketing list growth rate formula

Örneğin, 50 yeni aboneniz, 10 abonelikten çıkma ve 400 kişilik bir e-posta listeniz varsa, liste büyüme oranınız 50 – 10 / 400 = 0,1 olur. Bunu 100 ile çarparsınız ve %10'luk bir e-posta listesi büyüme oranınız olur.

Abonelikten Çıkma Oranı

Abonelikten çıkma oranı, artık sizden e-posta almak istemediğine karar veren e-posta abonelerinizin yüzdesidir.

E-posta abonelikten çıkma oranınızı nasıl hesaplarsınız: E -posta listenizden çıkanların sayısını, teslim edilen toplam e-posta sayısına bölün ve sonucu 100 ile çarpın.

how to calculate your email marketing unsubscribe rate formula

Örneğin, 100 e-posta gönderdiyseniz ve e-posta listenizden 5 kişi abonelikten çıktıysa, abonelikten çıkma oranınız 5 / 100 = 0,05 olur. Bunu 100 ile çarparsanız, e-posta abonelikten çıkma oranınız 5 olur.

E-posta Pazarlama için İyi Bir Açılma Oranı Nedir?

Açık orana geri dönelim. Bunun ne kadar önemli olduğunu ve nasıl hesaplanacağını öğrendikten sonra, muhtemelen e-posta pazarlaması için iyi bir açık oranın ne olduğunu merak ediyorsunuzdur.

Bu zor bir soru. Smart Insights'a göre, ortalama e-posta açılma oranı %16,97'dir, ancak ortalama e-posta açılma oranı bir sektörden diğerine önemli ölçüde değişmektedir.

Yine de, ne bekleyeceğimiz konusunda bize bir fikir verebilecek birçok çalışma var:

Sektöre Göre E-posta Pazarlama Açık Oranı

Tüm sektörler genelindeki ortalamaya bakarken, belirli sektörünüz için karşılaştırma ölçütlerine göre nasıl bir sıralama yaptığınızı görün:

How to Measure Your Email Marketing KPIs?

Pazarlama E-postaları Göndermek İçin En İyi Günler

E-posta pazarlamasıyla ilgili en sık sorulan sorulardan biri şudur: E-posta göndermek için en uygun zaman nedir? Haftanın hangi günü ve saat kaçta?

Peki, e-posta göndermek için mükemmel bir zaman var mı?

Gerçek şu ki, mükemmel zaman yoktur. Bunu kırdığımız için üzgünüz, ancak başkaları için işe yarayan, mutlaka sizin için de işe yarayacağı anlamına gelmez. Bu soruyu cevaplamaya çalışan tonlarca çalışma var ve bu çalışmaların bazıları birbiriyle uyumluyken bazıları tamamen çelişkili.

Her e-posta listesi, farklı ilgi alanları ve alışkanlıkları olan farklı kişilerden oluşur. Öyleyse, e-posta göndermek için en iyi zamanın ne olduğunu bulmak için ne yapmalısınız, kendi hedef kitleniz için en iyi neyin işe yarayacağını test etmektir.

Ancak e-posta pazarlamacılığına yeni başlıyorsanız, başlamak için bir yerinizin olması önemlidir. Bu makalenin amacı doğrultusunda, Campaign Monitor'den pazarlama e-postaları göndermek için en iyi günlerle ilgili verilere güvendik. İşte buldukları şey:

E-posta pazarlaması için en iyi günler:

  • En yüksek e-posta açma oranlarıyla e-posta pazarlaması için en iyi gün: Cuma (%18,9)
  • En yüksek tıklama oranlarına sahip e-posta pazarlaması için en iyi günler: Cuma (%2,7)
  • En yüksek tıklama ve açma oranlarıyla e-posta pazarlaması için en iyi günler: Çarşamba ve Cuma (%14,4)

E-posta pazarlaması için en kötü günler:

  • En düşük e-posta açma oranlarıyla e-posta pazarlaması için en kötü gün: Cumartesi (%17,3)
  • En düşük tıklama oranlarıyla e-posta pazarlaması için en kötü günler: Cumartesi (%2,4)
  • En düşük tıkla ve aç oranlarıyla e-posta pazarlaması için en kötü gün: Salı (%13,5)
How to Measure Your Email Marketing KPIs?

Bu istatistikleri elde etmek için Campaign Monitor, Ocak ve Aralık 2020 arasında küresel olarak gönderilen 100 milyardan fazla e-postayı analiz etti.

Bu bilgileri, gönderme sürelerinizi test etmek ve belirli hedef kitlenize e-posta göndermek için en uygun zamanın ne olduğunu öğrenmek için kullanabilirsiniz.

E-posta Pazarlama En İyi Uygulamaları: E-posta Pazarlama Performansınızı Geliştirmenin 6 Yolu

En Yüksek Performanslı Günlerde E-posta Gönderin

Pazarlama e-postaları göndermek için en iyi günleri ve en kötüsünü zaten biliyorsunuz ve belirli hedef kitlenize e-posta göndermek için mükemmel zamanın ne olduğunu bulmak için gönderme sürelerinizi test etmeniz gerektiğini zaten biliyorsunuz. Bu nedenle, hedef kitlenizin e-postalarınızla en çok hangi günleri ilgilendirdiğini bulduğunuzda, e-postalarınızı göndermeniz gereken en yüksek performans gösteren günler bunlardır.

Listenizi Segmentlere Ayırın – Doğru Mesajı Doğru Hedef Kitleye Gönderin

Aynı mesajı tüm e-posta listenize göndermek zaman zaman işe yarayabilir, ancak satış e-posta listesi oluşturmak istiyorsanız, gitmeniz gereken yol budur.

E-posta listesi segmentasyonu, e-posta pazarlamacılarının abonelerini konum, satın alma geçmişi, ilgi alanı, cinsiyet, gelir, eğitim, istihdam ve daha fazlası gibi belirli kriterlere göre daha küçük segmentlere bölmek için kullandıkları bir tekniktir.

E-posta segmentasyonu, e-posta abonelerinize daha alakalı içerik sunmak için bir taktik olarak kullanılır. E-posta pazarlama kampanyanızın doğru mesajı doğru zamanda doğru kişilere iletmesini istiyorsunuz ve e-posta segmentasyonunu zorunlu kılan da budur.

E-postalarınızın Mobil Uyumlu Olduğundan Emin Olun

IBM'in 1028 Pazarlama Karşılaştırma Raporu, sektöre bağlı olarak e-posta açılışlarının %60'a kadarının mobil cihazlarda gerçekleşeceğini buldu.

Bu, sektörünüz ne olursa olsun, birçok abonenizin e-postalarınızı mobil cihazlarından açıp görüntüleyeceği anlamına gelir. Bu nedenle, e-postaları için mobil öncelikli veya duyarlı tasarımlar oluşturmanız gerekir.

İşte akılda tutulması gereken birkaç şey:

  • Konu satırlarınızı kısa tutun - masaüstü gelen kutuları bir e-posta konu satırının yaklaşık 60 karakterini gösterirken, mobil cihazlar yalnızca yaklaşık 30 karakter gösterir. Bu nedenle, e-posta konu satırlarınızı kısa tutmak ve konu satırınızın en önemli ifadesini en başa yerleştirmek iyidir.
  • Ön başlık metni kullanın – ön başlık metni, e-postanızdaki ilk kopya satırıdır. Konu satırını desteklediği için mobil uyumlu e-postalar söz konusu olduğunda son derece yararlıdır ve abonelerinizi e-postanızı açmaya çekmek için bağlam sağlar.
  • Tek sütunlu bir şablon kullanın – okuyucularınızın kafasını karıştırmayın ve e-posta şablonunuzu basit ve gezinmesi kolay tutun. Kısa paragraflar, madde imli listeler vb. kullanın.
  • Görselleri akıllıca kullanın – güzel ve yüksek çözünürlüklü görseller e-postanıza çok şey katabilir, ancak tüm mobil cihazlar görselleri varsayılan olarak göstermez, bu nedenle biçimlendirmenizi de bozabilirler. Yükleme sürelerini ve bant genişliğini azaltan daha küçük resimler kullanmaya devam edin.
  • CTA – maksimum etkileşim ve tıklanabilirlik sağlamak için en az 44 x 44 piksel olan bir CTA düğmesi görüntüleyin.
  • Test edin, test edin, test edin – e-postanızı e-posta listenize göndermeden önce, birden fazla cihazda tadarak istediğiniz gibi göründüğünden ve çalıştığından emin olun.

E-postanızın Genel E-posta Yerine Bir Kişiden Gelmesini Sağlayın

Kişiselleştirme, en iyi e-posta pazarlaması uygulamalarından biridir. E-postanızın genel bir e-posta yerine bir kişiden gelmesi, abonelerinizle bir ilişki kurmanıza yardımcı olur. İnsanlar e-posta almak ve posta kutuları değil, diğer insanlarla etkileşim kurmak ister.

İlginç bir gerçek şu ki, araştırmalar bir e-postanın açılıp açılmamasında göndericiye güvenmenin en önemli faktör olduğunu göstermiştir.

"Gönderen" adınız ve e-posta adresiniz, örneğin şirket adınız gibi aboneleriniz tarafından tanınabilir olmalıdır.

İlgi Çekici Bir Konu Satırına Sahip Olun

E-posta konu satırınızın ana amacı, abonelerinizi e-postanızı açmaya ve okumaya zorlamaktır. En iyi konu satırları, değer vaadini iletir. E-posta konu satırınız, abonelerinizi, gönderdiğiniz e-postanın kendileri veya işleri için değerli olacak bilgiler içerdiğine ikna etmelidir.

Aslında, içinde ne bulacağınızı tam olarak söylemeyenler genellikle spam olarak bildirilir.

İlgi çekici konu satırlarının nasıl yazılacağına dair bazı ipuçları:

  • Kısa tut
  • Tanınabilir bir gönderen adı kullanın
  • Kişiselleştirme belirteçlerini kullanın
  • sayıları kullan
  • Aciliyeti iletmek
  • Sorular sor
  • En önemli kelimeleri/cümleyi başa yerleştirir
  • En önemli kelimeyi büyük harfle yaz
  • Emojileri kullan
  • E-posta konu satırlarınızı A/B testi yapın

Net bir CTA'ya sahip olun

Son olarak, en iyi e-posta pazarlama uygulamalarımızdan biri de net ve ikna edici bir harekete geçirici mesaja (CTA) sahip olmaktır. CTA, aboneye hangi işlemi yapacağını söylemek için kullanılan bir ifadedir - daha fazla bilgi edinin, şimdi satın alın, ücretsiz deneme başlatın, vb.

CTA genellikle düğme şeklindedir çünkü düğmeler dikkat çekici ve temizdir.

Güçlü bir e-posta CTA'sı oluşturmak için önce hedefinizi tanımlamalı, ardından kopyanızı yazmalı ve son olarak CTA butonunuzu tasarlamalısınız. Başarılı bir CTA, bağımsız olarak çalışan akılda kalıcı bir metin içeren parlak bir düğmeden daha fazlasıdır, ancak bunun yerine çalışan bir CTA, e-postanızın tüm kopyasının bir parçasıdır. E-postanızın her öğesi, CTA'nızın çalışmasına ve daha iyi dönüşümler sağlamasına katkıda bulunur.

Şimdi senin sıran

E-posta pazarlaması roket bilimi değildir, sadece doğru yapmanız gerekir. E-posta pazarlama kampanyalarınızın etkinliğini nasıl ölçeceğinizi bilmek, en iyi e-posta pazarlama uygulamalarının farkında olmak ve pazarlama e-postaları göndermek için en iyi günleri bulmak, genel pazarlama stratejinizi hızlandırmanıza yardımcı olacaktır.

Şimdi senin sıran. Devam edin ve e-posta pazarlama performansınızı hemen kontrol edin. E-posta pazarlamanız ne kadar etkili? Bu makaleden öğrendiklerinizi kendi kampanyalarınıza nasıl uygulayacaksınız?