Jak mierzyć KPI w e-mail marketingu?

Opublikowany: 2021-04-13

W miarę ewolucji innych kanałów i strategii marketingu cyfrowego, e-mail pozostaje głównym kanałem marketingowym dla różnych marek z różnych branż. Stworzenie skutecznej strategii e-mail marketingu może mieć znaczący wpływ na ogólny sukces strategii marketingowej i rozwój firmy.

Ale jak mierzyć sukces swoich działań e-mail marketingowych? Istnieje kilka ważnych wskaźników, które musisz mierzyć tak często, jak to możliwe, aby upewnić się, że robisz to dobrze i poprawiasz ROI swoich kampanii e-mailowych.

W tym artykule pokażemy, jak mierzyć skuteczność e-mail marketingu, jakie są korzyści z e-mail marketingu, jakie są najlepsze i najgorsze dni na wysyłanie e-maili, a na koniec przedstawimy najlepsze praktyki e-mail marketingu, jak poprawić skuteczność marketingu e-mailowego.

Ale najpierw:

Co to jest marketing e-mailowy?

Marketing e-mailowy to cyfrowy kanał marketingowy, który wykorzystuje pocztę e-mail do promowania produktów lub usług Twojej firmy. Jest to potężna strategia, która pomaga przekształcać leady w płacących klientów i zwiększa retencję obecnych klientów.

Istnieje wiele rodzajów e-maili marketingowych, w tym biuletyny e-mailowe, e-maile powitalne, e-maile dotyczące lead nurturing, e-maile transakcyjne i wiele innych. Każdy z nich ma inny cel do osiągnięcia, ale najczęściej ich celem jest budowanie lojalności, zaufania lub świadomości marki.

Dlaczego e-mail marketing jest ważnym kanałem trakcyjnym?

Autorzy Traction, Gabriel Weinburg i Justin Mares, mówią: „E-mail marketing jest jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie potencjalnych klientów przy jednoczesnym utrzymaniu i zarabianiu na obecnych klientach. Może być używany na wszystkich etapach cyklu życia klienta: do pozyskiwania klientów, budowania znajomości z potencjalnymi klientami, przesuwania klientów przez lejek i utrzymania klientów, których już masz. Istnieje wiele legalnych sposobów pozyskiwania klientów za pomocą poczty e-mail”.

Oto kilka powodów, dla których e-mail marketing jest tak ważnym kanałem trakcyjnym:

  • E-mail to forma komunikacji nr 1
  • E-maile wymagają jakiejś formy działania
  • Marketing e-mailowy zapewnia pełną kontrolę nad listą e-mailową
  • E-mail marketing to jeden z najbardziej osobistych kanałów marketingowych
  • E-mail marketing to jeden z najbardziej angażujących kanałów marketingowych, o bardzo wysokich wskaźnikach otwarć i odczytów
  • Narzędzia do marketingu e-mailowego oferują możliwość łatwego śledzenia ważnych wskaźników dotyczących poczty e-mail, takich jak współczynnik otwarć, współczynnik odrzuceń, współczynniki klikalności i współczynniki rezygnacji z subskrypcji.

Wypróbuj procę

Korzyści z e-mail marketingu

Marketing e-mailowy niesie ze sobą wiele korzyści dla firm. Jest to jeden z najskuteczniejszych i najskuteczniejszych sposobów reklamowania firmy, zwiększania świadomości marki oraz generowania rozmów i sprzedaży. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z marketingu e-mailowego i dlaczego Twoja firma powinna włączyć się do ogólnej strategii marketingowej tak szybko, jak to tylko możliwe.

Email Marketing ma większy zasięg

Nie ma innego kanału marketingowego o szerszym zasięgu niż e-mail marketing. Według ankiety Statista, liczba aktywnych użytkowników poczty e-mail osiągnęła w 2020 roku 4 miliardy i ma wzrosnąć do 4,6 miliarda użytkowników do 2025 roku. To ponad połowa światowej populacji! Pomyśl, do ilu ludzi na całym świecie Twoja firma może dotrzeć za pośrednictwem poczty e-mail.

Dla porównania, w 2020 roku najpopularniejszy kanał społecznościowy Facebook dotarł do 2,6 miliarda aktywnych użytkowników.

How to Measure Your Email Marketing KPIs?

E-mail marketing to preferowany kanał komunikacji

Marketing Sherpa odkrył, że większość klientów chce otrzymywać promocyjne e-maile. 86% chciałoby otrzymywać e-maile co najmniej raz w miesiącu, a 15% chciałoby otrzymywać e-maile promocyjne każdego dnia.

W przeciwieństwie do mediów społecznościowych, w których ludzie komunikują się z przyjaciółmi i rodziną na poziomie osobistym, poczta e-mail jest bardziej profesjonalnym medium, w którym użytkownicy oczekują informacji o produktach i usługach, którymi są zainteresowani.

Marketing e-mailowy jest opłacalny

Koszt e-mail marketingu może być znacznie niższy w porównaniu z innymi kanałami marketingowymi. Nie ma żadnych opłat reklamowych, żadnych kosztów drukowania ani wysyłki (to kolejna zaleta marketingu e-mailowego – jest również przyjazny dla środowiska!) ani płacenia za reklamę telewizyjną lub umieszczenie na billboardach.

Jedynym kosztem związanym z e-mail marketingiem jest inwestowanie w oprogramowanie do e-mail marketingu, które może automatyzować, śledzić i oceniać Twoje e-maile, a także utrzymywać listy e-mailowe i inwestować w specjalistów ds. Marketingu e-mailowego, którzy znają wszystkie najlepsze praktyki i sztuczki z zakresu e-mail marketingu, aby rozwijać Twoich klientów i zysk.

Email Marketing ma wyższy zwrot z inwestycji

Najważniejszą zaletą e-mail marketingu jest to, że jest to kanał marketingowy, który zapewnia największy zwrot z inwestycji dla Twojej firmy. Campaign Monitor informuje, że przez dziesięć lat z rzędu na każdego wydanego dolara e-mail marketing generuje 38 dolarów zwrotu z inwestycji. To średnio 3800% zwrotu z inwestycji dla firm.

Powodem tego jest to, że marketing e-mailowy umożliwia marketerom wysyłanie wysoce spersonalizowanych i ukierunkowanych wiadomości e-mail. Możesz także segmentować swoją listę e-mailową i wysyłać e-maile tylko do subskrybentów spełniających określone kryteria.

Nic dziwnego, że e-mail marketing jest preferowanym kanałem numer 1 dla marketerów.

E-mail marketing jest łatwy do zmierzenia

Kolejną kluczową korzyścią z e-mail marketingu jest to, że łatwo jest zmierzyć, co robisz dobrze, a co źle w swoich kampaniach. W dalszej części naszego artykułu pokażemy Ci dokładnie, jakie metryki możesz mierzyć i jak.

KPI w e-mail marketingu: jak mierzyć skuteczność swoich e-maili

Jak więc zmierzyć, czy Twoja strategia e-mail marketingu przynosi oczekiwane rezultaty? Zebraliśmy 7 najważniejszych wskaźników efektywności e-mail marketingu (KPI), które pomogą Ci zmierzyć skuteczność Twojej kampanii e-mail marketingowej i czy spełniają Twoje cele:

Otwarte ocenianie

Wskaźnik otwarć wiadomości e-mail jest jednym z najważniejszych wskaźników, które należy śledzić. Jest to jeden z najlepszych sposobów sprawdzenia, czy Twoja strategia e-mail marketingu działa, pokazując procent odbiorców, którzy otwierają wysyłane do nich e-maile. Istnieje kilka czynników, które mogą wpływać na współczynnik otwarć, takich jak wiersz tematu i nazwa nadawcy.

Jak obliczyć współczynnik otwarć: Podziel liczbę otwartych wiadomości e-mail przez liczbę wszystkich odbiorców i pomnóż wynik przez 100.

email marketing open rate formula

Na przykład, jeśli wyślesz 100 e-maili i tylko 45 z nich zostanie otwartych, Twój współczynnik otwarć wyniesie wtedy 45/100 = 0,45. Mnożysz to przez 100 i uzyskujesz wskaźnik otwarcia wiadomości e-mail wynoszący 45%.

Współczynnik klikalności

Współczynnik klikalności jest jednym z kluczowych wskaźników KPI w e-mail marketingu. Celem prawie każdego e-maila marketingowego jest skłonienie subskrybentów do podjęcia działania – kliknij link znajdujący się w wiadomości e-mail, który często prowadzi do strony docelowej, na której subskrybenci mogą kupić produkt lub usługę lub przyciągnąć ruch do Twojej witryny.

Tak więc, jeśli chodzi o mierzenie skuteczności Twojego e-mail marketingu, współczynnik klikalności jest wskaźnikiem, na który powinni zwracać uwagę marketerzy e-mailowi. Pokazuje odsetek odbiorców wiadomości e-mail, którzy kliknęli łącze w wiadomości e-mail.

Jak obliczyć współczynnik klikalności: Podziel liczbę osób, które kliknęły link w e-mailu, przez liczbę e-maili, które zostały pomyślnie dostarczone i pomnóż wynik przez 100.

how to calculate your email marketing click-through rate formula

Na przykład, jeśli wyślesz 100 wiadomości e-mail, a 37 osób kliknie łącze w wiadomości e-mail, Twój współczynnik klikalności wyniesie wtedy 37/100 = 0,37. Mnożysz to przez 100 i masz współczynnik klikalności wiadomości e-mail na poziomie 37%.

Czynniki wpływające na współczynnik klikalności wiadomości e-mail obejmują tekst kotwicy, położenie linku w treści wiadomości e-mail, kopię prowadzącą do linku, jasne i przekonujące wezwanie do działania, a także responsywny projekt.

Współczynnik „kliknij, aby otworzyć”

Ten e-mail marketingowy KPI określa, czy Twoje treści rezonują z odbiorcami. Różni się od współczynnika klikalności, ponieważ opiera się na osobach, które otworzyły Twój e-mail, a nie na całej liście odbiorców.

Jak obliczyć współczynnik otwarć po kliknięciu: Podziel liczbę unikalnych kliknięć przez liczbę unikalnych otwarć i pomnóż wynik przez 100.

how to calculate your email marketing click-to-open rate formula

Na przykład, jeśli Twój e-mail otrzyma 30 kliknięć i 45 otwarć, Twój współczynnik otwarcia wynosi 30 / 45 = 0,66. Mnożysz to przez 100 i uzyskujesz współczynnik otwarcia wiadomości e-mail na poziomie 66,66%.

Ale jaka jest różnica między otwarciami a niepowtarzalnymi otwarciami oraz kliknięciami i niepowtarzalnymi kliknięciami?

  • Otwarcia – łączna liczba otwarć reprezentuje sumę wszystkich otwarć wiadomości e-mail, niezależnie od tego, ilu indywidualnych subskrybentów wygenerowało te otwarcia.
  • Unikalne otwarcia – unikatowe otwarcia reprezentują liczbę unikalnych osób, które otwierają Twoją wiadomość e-mail, wszystkie kolejne otwarcia od tego samego subskrybenta są ignorowane.

Na przykład, jeśli Twój e-mail zostanie otwarty przez tego samego subskrybenta 7 razy, będzie to liczyć jako łącznie 7 otwarć i 1 niepowtarzalne otwarcie.

  • Kliknięcia – łączna liczba kliknięć reprezentuje całkowitą liczbę kliknięć we wszystkie linki, które wysłałeś w wiadomości e-mail, niezależnie od tego, ilu indywidualnych subskrybentów wygenerowało te kliknięcia.
  • Unikalne kliknięcia – unikalne kliknięcia reprezentują liczbę subskrybentów, którzy kliknęli w Twoje linki.

Na przykład, jeśli subskrybent kliknie link 5 razy, liczy się to jako łącznie 5 kliknięć i 1 niepowtarzalne kliknięcie.

Współczynnik odrzuceń

Zwrócone wiadomości e-mail to wysyłane wiadomości e-mail, które nie zostały pomyślnie dostarczone do skrzynki odbiorczej odbiorcy. E-maile mogą być odrzucane z kilku powodów i należą do dwóch kategorii:

  • Miękkie odbicie — to wiadomość e-mail, która nie mogła zostać dostarczona z przyczyn tymczasowych. Tym tymczasowym powodem może być pełna skrzynka odbiorcza, tymczasowe automatyczne odtwarzanie lub przeciążenie serwera.
  • Twarde odbicie — to e-mail, którego nie można było dostarczyć z trwałych powodów. Tymi stałymi przyczynami może być nieprawidłowy adres e-mail lub to, że odbiorca zablokował Cię jako nadawcę.

Jak obliczyć współczynnik odrzuceń wiadomości e-mail: Podziel liczbę odrzuconych wiadomości e-mail przez liczbę wysłanych wiadomości e-mail i pomnóż wynik przez 100.

email marketing bounce rate formula

Na przykład, jeśli wysłałeś 100 e-maili, a 8 z nich zostało odesłanych, Twój współczynnik odrzuceń wynosi wtedy 8/100 = 0,08. Mnożysz to przez 100 i masz współczynnik odrzuceń wiadomości e-mail na poziomie 8%.

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji jest również bardzo ważnym KPI w e-mail marketingu dla marketerów, ponieważ wskazuje, jak skuteczna jest Twoja kampania e-mail marketingowa i określa ROI. Pokazuje procent subskrybentów, którzy podjęli pożądane działanie po przeczytaniu wiadomości e-mail. Przykładem takiego działania jest doprowadzenie subskrybenta do landing page, na którym subskrybent wypełni formularz kontaktowy.

Jak obliczyć współczynnik konwersji wiadomości e-mail: Podziel liczbę odbiorców, którzy wykonali pożądane działanie, przez liczbę wysłanych wiadomości e-mail i pomnóż wynik przez 100.

email marketing conversion rate formula

Na przykład, jeśli wysłałeś 100 e-maili, a 26 osób podjęło działanie, o które prosiłeś, Twój współczynnik konwersji wynosi wtedy 26/100 = 0,26. Mnożysz to przez 100 i masz współczynnik konwersji wiadomości e-mail na poziomie 26%.

Wskaźnik wzrostu listy

Tempo wzrostu listy to tempo, w jakim Twoja lista e-mailowa powiększała się w określonym czasie.

Jak obliczyć tempo wzrostu Twojej listy e-mail: Podziel liczbę nowych subskrybentów – liczbę wypisów przez łączną liczbę adresów e-mail na Twojej liście i pomnóż wynik przez 100.

email marketing list growth rate formula

Na przykład, jeśli masz 50 nowych subskrybentów, 10 wypisanych i listę e-mail zawierającą 400, tempo wzrostu Twojej listy wynosi wtedy 50 – 10 / 400 = 0,1. Mnożysz to przez 100 i otrzymujesz 10% tempo wzrostu listy e-mailowej.

Rezygnacja z subskrypcji

Wskaźnik rezygnacji z subskrypcji to odsetek subskrybentów e-maili, którzy zdecydowali, że nie chcą już otrzymywać od Ciebie wiadomości e-mail.

Jak obliczyć współczynnik rezygnacji z subskrypcji e-maili: Podziel liczbę osób, które wypisały się z Twojej listy e-mailowej, przez całkowitą liczbę dostarczonych e-maili i pomnóż wynik przez 100.

how to calculate your email marketing unsubscribe rate formula

Na przykład, jeśli wysłałeś 100 e-maili i 5 osób wypisało się z Twojej listy e-mailowej, Twój wskaźnik wypisania się wynosi wtedy 5/100 = 0,05. Mnożysz to przez 100 i masz współczynnik rezygnacji z subskrypcji e-mail równy 5.

Jaki jest dobry współczynnik otwarć w e-mail marketingu?

Wróćmy do kursu otwarć. Po tym, jak już wiesz, jak to jest ważne i jak go obliczyć, prawdopodobnie zastanawiasz się, jaki jest dobry współczynnik otwarć dla e-mail marketingu.

To trudne pytanie. Według Smart Insights średni wskaźnik otwarcia wiadomości e-mail wynosi 16,97%, ale średni wskaźnik otwarcia wiadomości e-mail różni się znacznie w zależności od branży.

Mimo to istnieje wiele badań, które mogą dać nam wyobrażenie o tym, czego się spodziewać:

Wskaźnik otwarcia e-mail marketingu według branży

Patrząc na średnią we wszystkich branżach, zobacz, jak wypadasz w porównaniu do testów porównawczych dla Twojej branży:

How to Measure Your Email Marketing KPIs?

Najlepsze dni na wysyłanie e-maili marketingowych

Jednym z najczęściej zadawanych pytań związanych z e-mail marketingiem jest: Jaki jest najlepszy czas na wysyłanie e-maili? W który dzień tygodnia i o której godzinie?

Czy jest więc idealny czas na wysyłanie e-maili?

Prawda jest taka, że ​​nie ma idealnego czasu. Przykro nam, że ci to zdradzamy, ale to, co działa dla innych, niekoniecznie oznacza, że ​​zadziała również dla ciebie. Istnieje mnóstwo badań próbujących odpowiedzieć na to pytanie i chociaż niektóre z nich są zgodne, inne są całkowicie sprzeczne.

Każda lista e-mailowa składa się z innego zestawu osób o różnych zainteresowaniach i nawykach. Więc co powinieneś zrobić, aby dowiedzieć się, jaki jest najlepszy czas na wysyłanie e-maili, to przetestować, co najlepiej sprawdzi się dla Twoich odbiorców.

Ale jeśli dopiero zaczynasz z e-mail marketingiem, ważne jest, abyś miał od czego zacząć. Na potrzeby tego artykułu oparliśmy się na danych o najlepszych dniach do wysyłania e-maili marketingowych z Monitora kampanii. Oto, co znaleźli:

Najlepsze dni na email marketing:

  • Najlepszy dzień na e-mail marketingu z najwyższymi wskaźnikami otwarć e-maili: piątek (18,9%)
  • Najlepsze dni na e-mail marketingu z najwyższymi współczynnikami klikalności: piątek (2,7%)
  • Najlepsze dni na e-mail marketingu z najwyższymi wskaźnikami kliknięć, aby otworzyć: środa i piątek (14,4%)

Najgorsze dni na marketing e-mailowy:

  • Najgorszy dzień na marketing e-mailowy z najniższymi wskaźnikami otwarć e-maili: sobota (17,3%)
  • Najgorsze dni dla marketingu e-mailowego z najniższymi współczynnikami klikalności: sobota (2,4%)
  • Najgorszy dzień na marketing e-mailowy z najniższymi wskaźnikami kliknięć, aby otworzyć: wtorek (13,5%)
How to Measure Your Email Marketing KPIs?

Aby opracować te statystyki, Campaign Monitor przeanalizował ponad 100 miliardów wiadomości e-mail wysłanych na całym świecie między styczniem a grudniem 2020 r.

Możesz użyć tych informacji, aby przetestować czasy wysyłania i dowiedzieć się, jaki jest idealny czas na wysyłanie wiadomości e-mail do określonej grupy odbiorców.

Najlepsze praktyki w e-mail marketingu: 6 sposobów na poprawę skuteczności e-mail marketingu

Wyślij e-mail w dni o największej wydajności

Znasz już najlepsze dni na wysyłanie e-maili marketingowych, a także najgorsze, i że powinieneś przetestować swój czas wysyłania, aby dowiedzieć się, jaki jest idealny czas na wysyłanie e-maili do określonej grupy odbiorców. Tak więc, gdy odkryjesz, w które dni Twoi odbiorcy najbardziej angażują się w Twoje e-maile, to są to Twoje najlepsze dni, kiedy musisz wysyłać e-maile.

Podziel swoją listę na segmenty – wyślij właściwą wiadomość do właściwych odbiorców

Wysyłanie tej samej wiadomości do całej listy e-mail może od czasu do czasu działać, ale jeśli chcesz wygenerować segmentację listy e-mail sprzedaży, jest to droga.

Segmentacja list e-mailowych to technika używana przez marketerów do dzielenia subskrybentów na mniejsze segmenty na podstawie ustalonych kryteriów, takich jak lokalizacja, historia zakupów, zainteresowania, płeć, dochód, wykształcenie, zatrudnienie i inne.

Segmentacja wiadomości e-mail jest wykorzystywana jako taktyka, która ma na celu dostarczanie bardziej odpowiednich treści do subskrybentów wiadomości e-mail. Chcesz, aby Twoja kampania e-mail marketingowa dostarczała odpowiednią wiadomość do właściwych osób we właściwym czasie, a to sprawia, że ​​segmentacja wiadomości e-mail jest koniecznością.

Upewnij się, że Twoje e-maile są przyjazne dla urządzeń mobilnych

Raport IBM 1028 Marketing Benchmark Report wykazał, że w zależności od branży, do 60% otwieranych wiadomości e-mail ma miejsce na urządzeniach mobilnych.

Oznacza to, że niezależnie od branży, wielu Twoich subskrybentów otworzy i wyświetli Twoje e-maile na swoich urządzeniach mobilnych. Z tego powodu musisz tworzyć projekty mobilne lub responsywne dla swoich e-maili.

Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać:

  • Postaraj się, aby wiersze tematu były krótkie – w skrzynkach odbiorczych na komputerach wyświetlanych jest około 60 znaków tematu wiadomości e-mail, podczas gdy urządzenia mobilne wyświetlają tylko około 30 znaków. Dlatego dobrze jest, aby tematy wiadomości e-mail były krótkie, a najważniejsze zdanie w temacie należy umieścić na początku.
  • Użyj pre-header text – pre-header text to pierwsza linia tekstu w e-mailu. Jest to niezwykle przydatne, jeśli chodzi o e-maile przyjazne dla urządzeń mobilnych, ponieważ obsługuje wiersz tematu, zapewniając kontekst, aby zachęcić subskrybentów do otwarcia wiadomości e-mail.
  • Użyj jednokolumnowego szablonu – nie dezorientuj czytelników i zachowaj prosty i łatwy w nawigacji szablon wiadomości e-mail. Używaj krótkich akapitów, list punktowanych itp.
  • Używaj obrazów mądrze – piękne obrazy o wysokiej rozdzielczości mogą dodać tak wiele do wiadomości e-mail, ale nie wszystkie urządzenia mobilne domyślnie wyświetlają obrazy, więc mogą również zrujnować formatowanie. Trzymaj się mniejszych obrazów, które skracają czas ładowania i przepustowość.
  • CTA – wyświetl przycisk CTA o wymiarach co najmniej 44 x 44 piksele, aby zapewnić maksymalne zaangażowanie i klikalność.
  • Testuj, testuj, testuj – zanim wyślesz e-mail na swoją listę, upewnij się, że wygląda i działa tak, jak zamierzałeś, testując go na wielu urządzeniach.

Niech Twój e-mail pochodzi od osoby zamiast zwykłego e-maila

Personalizacja to jedna z najlepszych praktyk e-mail marketingu. Posiadanie e-maila pochodzącego od osoby zamiast zwykłego e-maila pomaga budować relacje z subskrybentami. Ludzie chcą otrzymywać e-maile i wchodzić w interakcje z innymi ludźmi, a nie ze skrzynkami pocztowymi.

Ciekawostką jest to, że badania wykazały, że zaufanie do nadawcy jest najważniejszym czynnikiem decydującym o otwarciu wiadomości e-mail.

Twoja nazwa nadawcy i adres e-mail muszą być rozpoznawalne dla subskrybentów, na przykład nazwa Twojej firmy.

Mieć przekonujący temat

Głównym celem tematu wiadomości e-mail jest zmuszenie subskrybentów do otwarcia wiadomości e-mail i przeczytania jej. Najlepsze wiersze tematyczne komunikują obietnicę wartości. Temat wiadomości e-mail musi przekonać subskrybentów, że wysyłany do nich e-mail zawiera informacje, które będą wartościowe dla nich lub ich firmy.

W rzeczywistości te, które nie informują dokładnie, co znajdziesz w środku, są często zgłaszane jako spam.

Oto kilka wskazówek, jak pisać przekonujące tematy:

  • Niech to będzie krótkie
  • Użyj rozpoznawalnej nazwy nadawcy
  • Użyj tokenów personalizacyjnych
  • Użyj liczb
  • Przekaż pilność
  • Zadawać pytania
  • Umieszcza najważniejsze słowa/frazy na początku
  • Zamień najważniejsze słowo na wielką literę
  • Użyj emotikonów
  • Przetestuj A/B wiersze tematu wiadomości e-mail

Miej jasne wezwanie do działania

I wreszcie, co nie mniej ważne, z naszych najlepszych praktyk w zakresie marketingu e-mailowego jest posiadanie jasnego i przekonującego wezwania do działania (CTA). CTA to wyrażenie używane do poinformowania subskrybenta, jakie działanie ma podjąć – dowiedz się więcej, kup teraz, rozpocznij bezpłatny okres próbny itp.

CTA ma zwykle formę przycisku, ponieważ przyciski są przyciągające wzrok i czyste.

Aby stworzyć potężne CTA w wiadomościach e-mail, powinieneś najpierw zdefiniować swój cel, następnie napisać kopię i wreszcie zaprojektować przycisk CTA. Skuteczne CTA to coś więcej niż jasny przycisk z chwytliwym tekstem, który działa niezależnie, ale zamiast tego działające CTA jest częścią całej kopii wiadomości e-mail. Każdy element wiadomości e-mail przyczynia się do działania CTA i generowania lepszych konwersji.

Teraz twoja kolej

E-mail marketing nie jest nauką o rakietach, po prostu musisz to zrobić dobrze. Wiedza o tym, jak mierzyć skuteczność kampanii e-mail marketingowych, znajomość najlepszych praktyk e-mail marketingowych i znajdowanie najlepszych dni na wysyłanie e-maili marketingowych, pomoże Ci rozwinąć ogólną strategię marketingową.

Teraz twoja kolej. Śmiało i już teraz sprawdź skuteczność e-mail marketingu. Jak skuteczny jest Twój email marketing? Jak zastosujesz to, czego nauczyłeś się z tego artykułu, we własnych kampaniach?